Під Михайлівською площею може з’явитися підземний паркінг

22.02.2016  16:19 __ Ірина Балачук


Фото yaplakal.com

Столична влада обговорює можливість облаштування підземних паркінгів під Михайлівською та Європейською площами у рамках Концепції розвитку єдиного паркувального простору у Києві.

Про це "Українській правді. Київ" розповів радник мера Києва Павло Рябікін.

Відповідаючи на питання, чи дійсно під Михайлівською площею може з’явитися паркінг Рябікін сказав:

"Так, ідея така розглядається. Поки лише на рівні дискусії з містобудівниками. Наше завдання напрацювати шляхи вирішення проблеми парковки у центрі столиці".

Він нагадав, що проблема парковок існує у місті не перший рік, і вирішити її можна двома шляхами: впорядкувати існуючий паркувальний простір і створит додаткові паркувальні потужності, у тому числі і в центрі міста.

Максимально цікавим простором для створення підземного паркінга є Європейська площа. Фото kiev.cz

Наразі міська влада придивляється, де в центрі є можливість помістити паркінги під підземний простір.

"У центрі міста підземних просторів залишилось не так багато. Максимально цікавим простором для створення підземного паркінга є Європейська площа – тим більше, що там все одно треба змінювати систему руху транспорту. Ймовірно, там буде паркінг. І одна з можливостей – це якраз Михайлівська площа", - сказав радник мера. 

 Ще одна з можливостей – Михайлівська площа Фото uatravel.org 

Водночас він не зміг розповісти, у якому обсязі та де саме може бути паркінг.

"Це все поки прожекти. Ми бачили кілька концептуальних напрацювань, кілька передпроектних напрацювань, але сказати, що є якийсь варіант, який втілюватимуть в життя, – не можна. Його ще не існує", - пояснив Рябікін.

"Я вважаю, що вся проблема центра може бути вирішена, якщо оці 2 проекти у форматі Європейської і Михайлівської площ колись втіляться в життя. Тоді у нас центр міста буде забезпечений місцями для паркування авто", - сказав радник мера.

Він додав, що ця концепція зможе працювати, "коли у нас на законодавчому рівні буде врегульоване питання штрафів за неправомірне паркування і коли штраф виписуватимуть на машину і за місцем правопорушення".

"Тільки жорсткою системою штрафів можна людей змусити паркувати авто правильно – у паркінгах. У всьому світі проходили такі періоди – їх давно пережили Будапешт, Рига, Вільнюс, Мінськ. Усе реалізується лише методом батога і пряника. Пряник – це впорядкований паркувальний простір, а батіг – це жорстка система штрафів за порушення правил паркування", - сказав Рябікін.

Він додав, що концепція передбачає залучення до паркувального простру і приватних паркінгів, а також будівництво муніципального паркінгу на вулиці Пушкінській (де транспортне автогосподарство КМДА).

"Практика світових столиць – приклад класичний Париж, де під усіма Єлисейськими полями існує великий паркінг – показує, що це працює. Якби містобудівники на початку 2000-х років могли передбачити, як швидко зростатиме у місті кількість авто, то, напевно, замість того, щоб будувати підземний ТЦ під Бессарабською площею вони б збудували паркінг. Але цього не сталось", - сказав Рябікін.

При цьому він наголосив – щоб зняти проблему парковки у центрі Києва, треба також створити нормально функціонуючий громадський транспорт.

Мова йде про перехоплюючи паркінги та відновлення системи легкого рейкового транспорту – кільцевого трамвая, який поєднує лівобережну і правобережну системи трамвая.

На питання, коли ж цю концепцію можуть втілити в життя, Рябікін сказав:

"Я не візьмуся спрогнозувати. Ми живемо в дуже динамічному світі. Але все впирається у фінансування. Сьогодні говорити про залучення інвестицій на реалізацію інфраструктурних проектів важко. Терміни реалізації диктуватимуть можливості бюджету".

Він запевнив, що усі ідеї та проекти обговорюватимуть з громадою: "Звісно, громаду інформуватимуть у певних форматах – на конференціях, круглих столах, робочих зустрічах, публічних лекціях тощо".

Розповісти детальніше про проект паркінгу на Михайлівській Рябікін не зміг.   

"Концепція розробляється Департаментом транспортної інфраструктури. Я входжу в групу, завдання якої - виробититцю стратегію і дати певне спрямування. Усі деталі – це робота Департаменту", - підсумував Рябікін.

Водночас директор Департаменту транспортної інфраструктури Олександр Козловський виявився небагатослівним:

"Що ви хочете від мене почути? Концепція розробляється. Як будуть проектні напрацювання – відразу покажемо. Немає ще проекту по Михайлівській площі. Коли буде проект – ми його висвітлимо і будемо оговорювати. Наразі триває стадія вишукувальних робіт", - сказав він.

Козловський додав, що влада розглядає не лише майданчики під Михайлівською і Європейською площами, а й низку інших, однак назвати хоч якісь з них відмовився.

"Назвати їх не можу. Коли вони будуть попроектно затверджені, і по них буде прийнято якесь технічне рішення, що там можна облаштувати паркінг, тоді ці локації назву. Але запевняю – жодне рішення без обговорення з громадськістю прийматися не буде", - підсумував директор департаменту.

Українська правда. Київ

powered by lun.ua
    НАЙГОЛОВНІШЕ