Транспортна революція в Стратегії розвитку Києва до 2025 року

16.11.2016  10:08 __ Ксенія Семенова

Жителі Києва мають ще два тижні, щоб запропонувати свої зміни до проекту оновленої стратегії розвитку Києва до 2025 року, опублікованого 9 листопада на сайті Київської адміністрації. Документ має переглянути пріоритети та принципи розвитку міста, які були затверджені у 2011 році.

Транспортний блок зазнав революційних та якісних змін порівняно з попередньою редакцією.

Над цим розділом працювала велика команда: представники та представниці департаменту транспортної інфраструктури, розробники транспортної моделі, громадські організації та інші.

Асоціація велосипедистів Києва була серед ключових розробників нового тексту та адвокатом зміни підходів до планування транспортної системи Києва.

Нова редакція отримала навіть нову назву: Транспорт та міська мобільність.

Це акцентує увагу, що ми маємо думати не про пересування транспортних засобів, а про можливості для пересування людей та вантажів у межах міста.

У сфері міської мобільності нова стратегія заявляє чотири головні цілі:

1. Впровадження принципів сталої міської мобільності

2. Підвищення безпеки дорожнього руху

3. Розвиток громадського транспорту та простору для пересування пішоходів і велосипедистів

4. Підвищення ефективності управління транспортною системою міста.

Тобто важливим є фокус на якості планування, інфраструктури ти системи управління.

Інші ключові відмінності від попередньої редакції:

- Піраміда пріоритетів. Усі пункти блоку виписані на основі змінених пріоритетів, де найбільшої уваги заслуговують пішоходи, велосипедисти та користувачі громадського транспорту.

 

Це принципи, якими керуються усі країни-члени Європейського Союзу, де рівень володіння автомобільним транспортом вищий за київський, а рівень смертності на дорогах значно нижчий.

- Сильний акцент та пішо-, вело- і громадському транспорті. Документ пропонує ключові заходи, які місто має впроваджувати упродовж наступних 9 років для підвищення якості обслуговування пішоходів та користувачів громадського та велотранспорту. Як сьогоднішніх, так і майбутніх.

Важливо, аби людям не потрібен був автомобіль для ефективного, безпечного та комфортного пересування Києвом.

- Ефективність використання простору міста і перевірка рішень на транспортній моделі. Будь-які транспортні рішення мають виходити з їхньої ефективності для міста та мешканців та перевірятись на транспортній моделі, яка прогнозує ефект від потенційних змін інфраструктури або маршрутів громадського транспорту.

Місце велосипедного транспорту у стратегії

Заходи з розвитку велосипедного транспорту є у трьох з чотирьох цілей. Так, стратегія передбачає:

- Стримування приросту рівня автомобілізації через підвищення комфорту та популяризації громадського транспорту, використання велотранспорту для щоденних поїздок;

- Ефективне використання простору вулиць: поворотні смуги на перехрестях, звуження смуг на перегонах, влаштування виділених та відокремлених смуг громадського транспорту, велосмуг та велодоріжок;

- Створення зон змішаного автомобільного та велосипедного руху зі зниженими швидкостями руху (особливо це стосується вузьких вулиць з високою щільністю перехресть);

- Окремий блок щодо розвитку та популяризації велосипедного руху: мережа велосипедних шляхів, місця для паркування велосипедів, запровадження системи громадського велопрокату (bike-sharing), врахування велотранспорту при реконструкціях вулиць.

Ключовими індикаторами для оцінки прогресу розвитку велотранспорту є:

-  частка велосипедних поїздок у загальній кількості поїздок жителів Києва протягом дня: зростання з майже нульового рівня до 5%,

-  довжина велосипедних шляхів на 100 тисяч мешканців (з 0.9 км до 16.1 км). Таким чином, загальна протяжність велошляхів до 2025 року має скласти 450 км порівняно з 25 км на сьогоднішній день.

Чому таке рішення вигідно для всіх, в тому числі, автомобілістів:

- Важливо усвідомити, що територія міста обмежена. Пішоходи, велосипедисти та громадський транспорт потребують найменше простору на наших вулицях. Якщо ми більше місця виділяємо під транспорт, нам менше залишається для житлових кварталів, місць відпочинку або ведення бізнесу.

- Ефективне використання наших податків. Багаторівневі розв’язки, швидкісні магістралі та інші великі інфраструктурні проекти – це дорого. Мобільність людей і вантажів має підвищуватись найдешевшим та найефективнішим способом.

- Якщо місто розвиває громадський, велосипедний транспорт та пішохідний рух, це залишає вільнішими дороги для екстрених служб та тих, кому дійсно потрібно їхати автомобілем. Більше місця для тих, кому дійсно потрібно користуватись автотранспортом.

Я вважаю таку логіку та склад документу великим проривом у розумінні ефективної транспортної системи міста і дуже розраховую, що транспортна частина Стратегії розвитку Києва не зазнає суттєвих змін до моменту затвердження документу Київрадою.

До 30 листопада на сайті КМДА триває обговорення проекту концепції. Запрошую ознайомитись з повним текстом або розділом по транспорту та міській мобільності (стор. 57-63 проекту стратегії).

Якщо Ви підтримуєте запропоновану редакцію, обов’язково напишіть про це (через онлайн-форму обговорення стратегії або службу 1551).  

 

Ксенія Семенова, координаторка роботи по Києву, ГО "Асоціація велосипедистів Києва", радниця Київського міського голови з питань розвитку велоінфраструктури

powered by lun.ua
Коментарі - 0
Авторизація
Для авторизації використовуйте ті самі ім'я і пароль, що і для коментування публікацій на "Українській правді".


Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте