Світло у віконці "Київобленерго"

24.03.2015  11:17 __ Наталія Сокуренко

Уявіть собі картину. У кабінет керівника Бородянського районного підрозділу ПАТ "Київобленерго", під час оперативки вдираються споживачі. На питання чиновника, хто вони такі, невідомі по черзі рапортують: "Я сволота"; "Я усіляка падла", "А я гімно з усього району, що до вашої установи прибивається…".

Саме таким набором слів оперує на прийомі громадян його підлегла – головний спеціаліст Наталія Іванівна Максюта.

Подібною ненормованою лексикою чиновниця ошелешила мене на своєму прийомі 19 березня поточного року. Мені здається, що вона навіть переплюнула перли дніпропетровського губернатора Ігоря Коломойського, якими він наділив у цей таки, злощасний день мого колегу, журналіста Сергія Андрушка з "Радіо Свобода".

Натомість, у випадку із Сергієм агресію мужовладця спричинила велика політика. У моєму ж, до істерії чиновницю довели чисельні клієнти, які вимагали від неї доступного тлумачення незрозумілих їм схем сплати електрики.

У розрахунках акціонерної компанії "Київобленерго" дійсно, задіяні дуже складні для простого споживача, механізми. Люди, особливо похилого віку, звикли до абонентських книжок. Щомісяця знімали вони показники своїх лічильників та сплачували за те, що споживали по факту.

Відтепер, їм пропонують у нових квитанціях "примусові" авансові платежі. До того ж, показники, які споживачі знімають самотужки, суттєво різняться з тими, які їм доводиться сплачувати.

Знайома пенсіонерка Віра Петрівна каже, що вже двічі за місяць побувала на прийомі в інспекторів. На її думку, вислів про те, що клієнт завжди правий, діє скрізь, окрім комунальних установ.

У Бородянському РП клієнти не витримують. Слабкіші погоджуються сплачувати за себе і того хлопця… А більш стійкі, пишуть заяви на керівника установи та змушують чиновників таки вникнути у суть своєї проблеми.

Приміщення установи розташовано по вулиці Заводській, 1а, за декілька кілометрів від проїжджої траси. Тож, кульгати людям похилого віку – головним споживачам електрики, за будь яких питань, сюди, на віддалену окраїну, доводиться самотужки.

Не зрозуміла старцям політика компанії. Майже кожному нараховує щомісяця кошти за мильні бульбашки. Споживачі обурюються та намагаються второпати, звідки ж беруться у них борги, коли платили за все!

19 березня в приміщені Бородянського РП вже зранку було гаряче. Старенькі бабці, які на костилях подолали таку відстань, у відчаї казали таке: "Немає тут правди, як і людяності", "Сепаратиська сволота усім заправляє!". Ще: "Хіба не можна посадити для роботи із людьми досвідчених фахівців. Що цим тупицям можна довести?".

Зі свого боку, фахівці намагалися пояснити споживачам нові схеми розрахунків своєї компанії. Пояснювали, чому виникають розбіжності у знятті показників клієнтами та інспекторами.

Мовляв, показник люди знімають у двадцятих числах, а квитанції на сплату отримують тільки у десятих наступного місяця. Таким чином, до кінця місяця клієнт споживає світло, яке ще не оплатив….

Головне, радять пенсіонерам контролювати свої рахунки через Інтернет. На що одна із бабусь відповіла, що окрім свого тиску, вона вже нічого не може контролювати.

У селі Здвижівка мешкає старенька мати мого чоловіка. Щомісяця ми надавали показники за світло у її садибі оператору та справно сплачували рахунки до тих пір, поки не з’явився борг у тисячу кіловат.

Як порядні клієнти, ми намагалися звірити свої квитанції з працівниками Бородянського РП. Хоча, з самого початку, розумні люди нам радили сплатити злощасні 800 гривен і не псувати собі нерви.

Даремне ми не прислухалися до цієї поради. Написали заяву на керівника Бородянського РП ПАТ "Київобленерго". Три дні підряд їздили до цієї установи, затративши чималі кошти на паливо. Принципово, не хотілося оплачувати чиїсь помилки. Тим паче, усі показники та розрахунки чітко зазначені у квитанціях.

Я не виключаю, що бувають усілякі обставини, як і помилки. Та чисто по-людські можна було б усе вирішити. Проте, у нашому випадку, головний спеціаліст спочатку намагалася пошити усіх в дурні, доводячи, що ми навмисне зазначали у квитанціях більші показники, ніж інспектор та робили переплату.

Потім, Наталія Іванівна розлютилася не на жарт. Сказала, що їй за цю "бл…ку" роботу з клієнтами нічого не платять. А скарг, за якими доводиться розбиратися щодня – тисячі!

"І чому це всіляке гімно зі своїми показниками тільки до мого берега пливе", – не вгамовувалася чиновниця.

До того ж, у неї на внесення необхідних редагувань, як на біду, зависав комп’ютер.

"Не хоче він вносити правки, тож, доведеться вам таки платити компанії ці кошти", – давила дама, додавши для впевненості: "Якісь, падла, бл…кі понаписували чорт знає, які показники, а ти тут розгрібай…". Як то кажуть, коментарі тут зайві.

 

Наталія Сокуренко, для УП

powered by lun.ua